Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.

Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

Adresse:
Foodstuff
Lundteigveien 10
3175 Ramnes

E-post: 
post@foodstuff.no

Telefon: 

Organisasjonsnummer: 
912 506 754

Kontaktskjema

Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. Til tider kan det være hektisk på telefonen/support. I stedet for å ringe kan du sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da enten kontakte deg per telefon eller sende deg svar per mail.

 

 

PRODUKTINFORMASJON / BILDER

All informasjon om produkter og priser kan bli endret/justert uten særskilt varsel. Det tas også forbehold om feil i produktinformasjonen på våre websider, da det kan skje endringer fra produsent uten forvarsel. Foodstuff Import vil oppdatere sine sider så fort som mulig når den nye informasjonen foreligger fra produsent. Foodstuff Import AS er da ikke erstatningsansvarlig i etterkant.

 

Bilder har opphavsrett og kan ikke brukes av andre uten spesielt samtykke av Foodstuff Import AS

 

KUNDEINFORMASJON

Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. 

 

 SIKKER BETALING

Hvem kan handle på nett?

B2C - For å kunne handle på nett hos oss må du være minimum 15 år. Er du under 15 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.

B2B - Bedrifter har mulighet til å få bedrifkonto med faktura, og intill 14 dagers betalingsfrist. Det vil bli foretatt kredittsjekk på nye bedrifter, der det ikke er mulig å utføre kredittsjekk eller ordre er over 10.000,- NOK og betales via faktura, vil det bes om forskuddbetaling, før varene sendes fra vårt lager. 

Trygt kjøp

Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internett handel. 

Foodstuff Import AS forbeholder seg retten til å avvise ordrer ved tilfeller hvor kunden vurderes som lite kredittverdig. I slike tilfeller vil kunden ha mulighet til å betale på forskudd.


Betaling

Du vil bli belastet for ordrebeløpet når din pakke blir sendt fra oss.

Moms på 25% (Generell sats) eller 15%( Næringsmidler) inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp.

Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.

 

Betalingsvilkår

Kredittid er minst 10 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, ved spesielle tilfeller, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes på e-post eller EHF. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.

Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 85,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%.  Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

Kredittsjekk

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og villkor for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.

 

Salgspant

 

Foodstuff Import AS har pant i varelageret (eiendomsforbehold i) de leverte varer inntil de er betalt av kunden, med tillegg av omkostninger og renter, jfr. lov om pant § 3-14, jfr. § 3-22.

 

LEVERINGSBETINGELSER

Leveringstid

De fleste varer du ser i nettbutikken er på vårt lager.  Normalt pakkes og sendes disse ut første arbeidsdag etter at vi har mottatt din bestilling.  En forsendelse tar vanligvis 2-8 virkedager.


Frakt og gebyr

Alle våre forsendelser går med Bring. 

Pakke i postkasse

Bestillinger opp til 2kg kan leveres som Pakke i poskasse eller småpakke.

Foodstuff Import AS gir ingen garanti eller erstatning for eventuelle varer som måtte komme bort i postgangen eller på noen måte skulle bli skadet.

Postens servicepakke:

Bestillinger intill 35kg kan sendes som Pakke til hente sted.

Hentes på ditt postkontor. Pakken kan spores via Posten sine sider og inkluderer postens garantier og forsikringer mot tap/skade.

Pakke Levert hjem: 

Bestillinger intill 35kg kan leveres som Pakke levert hjem.

Hentes på ditt postkontor. Pakken kan spores via Posten sine sider og inkluderer postens garantier og forsikringer mot tap/skade.

Fri Frakt 

Det tilbys fri frakt over en viss kjøpsumm dette gjelder for varer og pakker med totalt vekt under 35kg (se under for pakker over)  disse sendes da som pakke til postkontor 

Stykkgods levert på dør 

Alle produkter over 35kg må sendes som stykkgods, og leverse normalt på pall, på dør.  

 

Det er også mulig å hente bestillingen selv på vårt lager, dette velges da som frakt i nettbutikken, Du vil da få en epost når din ordre er ferdig, for å ta kontakt og avtale hente tid.  

 Dersom vi ikke kan levere hele din bestilling komplett tar vi kontakt med deg før vi sender ut

Uavhentede pakker

Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.

Når du har bestilt varen til deg får du først en hentemelding fra Bring. Om du da ikke henter varen får du en purring. Henter du fortsatt ikke varen etter purring fakturer vi deg  til dekning av våre kostnader til porto, oppkravsgebyr, returporto og merarbeid.

Retur av varer - Angrerett

Med unntak av spesialbestilte varer har du 14 dagers angrefrist på varer kjøpt i vår nettbutikk. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Har du mottatt feil vare eller varer med feil sender vi deg nytt uten kostnader for deg. 

Varer som er spesialbestilt tas ikke i retur. Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.

Klagefrister

1. Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail eller på telefon. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 måneder etter levering.

Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

 

2. Feil under garantitiden

Privatpersoner - Vi garanterer at varene du har bestilt er fri for produksjonsfeil i to år, eller i løpet av garantiperioden for produktet (fra levering).  Oppstår det feil ved ditt produkt i løpet av garantiperioden kan du ta kontakt på mail eller på telefon. Kundeservice vil gi deg informasjon om hvordan du skal gå videre med din reklamasjon.

Bedrifter - Gjelder 1 år

 

3. Reklamasjon

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten for et produkt opphører under alle omstendigheter etter tre år. og 1 år for Bedrifter

Kunden bes sette seg godt inn i riktig bruk, vedlikehold og lagring osv feli eller mangler som skjer pga dette kan krav opphøre.    

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!

FORCE MAJEUR

Er Foodstuff Import AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Foodstuff Import AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Meny

Innstillinger

Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.

Please sign in first.

Logg inn